tisdag 22 juni 2010

Det förflutna och framtiden....


Det förflutna är något som man inte kan göra något åt eller förändra hur mycket man än skulle vilja, det står skrivet i historien redan och kommer alltid att finnas där till både gott och ont.
Det finns mycket som man ångrar i sitt liv och som man kunde ha gjort annorlunda om man nu tänker tillbaka, men det går inte och förhoppningsvis så finner man oftast något positivt med saker som har uppstått, man har troligtvis lärt sig av sina misstag och sett till att ALDRIG göra om dom eller så lär man sig aldrig.....eller så det så att det kanske inte var så dumt det man gjorde eller det beslut man tog och skulle ha gjort det på ett annat sätt som hade resulterat i en bättre framtid och sluppit jaga och jaga tills det blev rätt, som man själv vill ha det.
Men om man som i mitt fall ser till att lägga det gamla bakom sig även om det ligger kvar där för alltid, så kommer allting att ordna sig och bli bättre än någonsin........bara jag den här gången lyssnar till mitt hjärta och inte något eller någon annan.
Ger mig själv styrka att se framåt nu och vara glad över det jag har och får eftersom livet är så otroligt kort och jag hade inte tänkt att slösa bort det på sånt som är historia och gammalt......man lever bara en gång, och då ska man se till att man lever ett liv med kärlek, lycka, närhet och glädje......men oxå sorg i en normal mängd, även om sådant är svårt att styra över......precis som allt annat.
Men se absolut inte bakåt på allt som har skapat problem, konflikter, gräl m.m, se till att göra det bästa av det som är kvar av livet......eftersom livet är till låns men även en gåva, och som du en dag blir tvungen att lämna tillbaka även om du inte vill.

Natti natti!


1 kommentar: